În mod oficial în România se desfășoară la nivel național la Complexul Expoțional ROMEXPO două Târguri Naționale de Turism. Unul in luna februarie, în care românii își procură biletele de concedii și vacanță pentru Sfintele Sărbători Pascale, pentru perioada de primăvară și vară și altul, în luna noiembrie a fiecărui an, când oferta este axată pe sfintele Sărbători de Crăciun, de Anul Nou și pe sezonul hibernal, implicit pe sezonul de schi.

Există de asemenea târguri mai mititele desfășurate în mai multe orașe importante, mari, din România, cam cu aceeași ofertă.

Din păcate, titulatura de Târg național de Turism este improprie. Fiindcă, în proporție covârșitoare destinațiile vândute la un asemenea Târg sunt destinații din afara țării. Turcia, Grecia, Bulgaria și lista continuă până la croaziere pe cele mai îndepărtate mări și în cele mai exotice locuri din lumea întreagă. Ce este foarte grav că de la an la an se mărește raportul dintre publicitatea făcută unor destinații din afara țării în detrimentul destinațiilor românești. Asta și pentru că bugetul a ceea ce a mai rămas din turismul românesc – o amărâtă de direcție la nivelul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – reprezintă o cotă infinit mai mică de cât cheltuie alte țări care apreciază și pun turismul la loc de cinste în economia țărilor lor.

Departe de noi gândul de a îngrădi libertatea de mișcare a românilor, dorința de a vedea locuri din străinătate, de a cunoaște alte popoare și alte civilizații.

Gândul nostru și întrebarea noastră retorică deocamdată este când vom avea un Târg cu adevărat Național în care să promovăm în exclusivitate destinațiile turistice românești? Atât românilor cât și străinilor. Punând alături de minunatele destinații românești, produsele tradiționale, alimentare și nealimentare, bucătăria tradițională, tradițiile și obiceiurile românești, meseriile tradiționale, frumusețea portului, dansului și cântecului popular. Sigur, se vor găsi mari specialiști în turismul românesc care să combată o asemenea idee. Evident, le aduce o mare atingere, fiindcă ei, în marea lor majoritate fac profituri uriașe alături de operatori și detinătorii de structuri turistice din afară pe spinarea românilor, bagatelizând tot ce are frumos și original această țară. Ce profituri și ce venituri aduc din turism bulgarii sau ungurii, ca să dau doar două exemple de țări care au, indiscutabil, un potențial mai mic decât România.

Articolul continuă mai jos. Îți place?

Urmărește Colțișor de România și pe facebook

De aceea, în ciuda a tot ceea ce ar putea spune cârcotașii eu mă declar susținătorul și promotorul unei asemenea idei. România are nevoie de un asemenea Târg Național de Turism care să se desfășoare în fiecare primăvară (aprilie-mai) într-un mare oraș din România. Eu m-am gândit la Cluj Napoca. Și o să vă și spun de ce.