Cu deosebit respect le mărturisesc primarilor de stațiuni turistice și de stațiuni balneoclimatice și balneare din România că devin din ce în ce mai încântat de atitudinea Dumnealor față de problemele localităților pe care le conduc în calitate de primari, pentru modul în care se preocupă de progresul și dezvoltarea localităților lor.

Mă bucur să văd că au înțeles că resursa umană este o problemă esențială în turismcă toate aceste localități și tot turismul românesc are nevoie de oameni cu drag de meseriile din domeniul HORECA, bine pregătiți și pasionați de munca lor care, prin tot ceea ce fac să contribuie la dezvoltarea și promovarea turistică a locurilor pe care le reprezintă

Vă mărturisesc că în cadrul numeroaselor acțiuni pe care le desfășor în cadrul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Turism Bucuresti și eu acord o mare atenție problemei copiilor și tinerilor din localitățile cu potențial turistic în perspectiva de a-i ajuta să se orienteze profesional, cu drag și cu pasiune, pentru a deveni oameni cu meserii și activități în turism, inclusiv antreprenori în acest domeniu.

Vreau să vă spun că am început acest proiect de sprijinire a copiilor și tinerilor de a deprinde tainele unei meserii din domeniul turismului anul școlar trecut. Și a avut un imens succes chiar dacă copii erau elevi de gimnaziu sau liceeni din locuri total diferite: din București, din Slănic Moldova, din Tușnad, din Sovata, din Eforie sau din Băile Govora. Copiii și tineri sunt fascinați de frumusețea unei meserii care înseamnă mereu să citești, să afli lucruri noi, să cunoști mulți oameni și destinații frumoase de călătorie și, prin munca ta, să îi faci fericiți pe cei veniți în concediu.

În noul an școlar 2019-2020, școala noastră – Școala de Turism ”Colțișor de România” – intră într-o fază nouă și mult mai aplecată de inițiere și învățare a unei meserii din domeniul Horeca. ca o școală acreditată de Ministerul Educației Naționale, cu programă și cursuri bine stabilite, cu informații oferite în ședințe de curs bine susținute de cadre didactice cu experiență și drag de această meserie, cu ateliere de lucru în care copiii și tineri își vor confrunta ideile, cu multe ieșiri în teritoriu, cu teme de casă axate în special pe definirea, gestionarea și promovarea unei destinații turistice, cu lecții de dezvoltatre personală, fiindcă, nu-i așa, un om care lucrează în turism trebuie să fie un foarte bun comunicator.

Mi-am propus ca în acest nou an școlar să merg în cel puțin 10 destinații turistice pe care să le dezvolt și cu munca copiilor și tinerilor care vor veni la școală. Cursurile, cum vă spuneam, vor avea loc în 10 destinații turistice:

  1. La Băile Herculane – Mehadia – Cornereva, în Banatul Montan;
  2. La Eforie, încercând să aducem copii din localitățile din sudul Litoralului românesc: Eforie, Tuzla, Costinești, 23 August, Mangalia și Vama Veche;
  3. La Amara și la Slobozia;
  4. La Slănic Moldova și la Târgu Ocna, Comănești și Moinești;
  5. În Ținutul Secuiesc, la Vlăhița, Căpâlnița și la Băile Homorod;
  6. La Băile Tușnad;
  7. În județul Vâlcea la Băile Călimănești-Căciulata, la Băile Olănești, și la Băile Govora;
  8. La Sărata Monteoru;
  9. În Delta Dunării la Tulcea, la Sulina, la Sfântu Gheorghe și la Murighiol;
  10. La București.

La cursuri vor participa elevi cu vârste între 12 și 18 ani, elevi de gimnaziu și elevi de liceu, în identificarea unei meserii pe care să o urmeze. La fiecare grup de 10 elevi avem și un cadru didactic care îi vor asista pe elevi atât la cursuri, la atelierele de lucru cât și în activitățile pentrui acasă.

La finalul celor 10 luni de cursuri, cu câte o întâlnire pe lună dar și cu multe ședințe desfășurate online, fiecare cursant va avea de susținut o temă, un subiect legat de managementul și promovarea unei destinații turistice. Susținerea probei finale este într-o întâlnire publică la care vor participa atât colegii de curs, profesorii și prietenii și părinții. Și, evident, oameni de afaceri din domeniul turismului din zonă care, dacă vor fi încântați, i-ar putea tenta cu un loc de muncă la propria firmă.